Cuma, Ağustos 13, 2010

Hamileyken oruç tutanlar sözüm size

Yazacak çok şey var ama ben önce bir konudaki pek mühim fikirlerimi yazayım da şu ağustos sıcağında yine içimde filizleniveren saç baş yolma isteğimin sebebi anlaşılsın.

HAMİLEYKEN ORUÇ TUTAN GERİZEKALILAR, sözüm size. Hiç bana inanç ile, din ile gelmeyin, sizin durumunuz bir hava, bir afra, bir tafradır. Bir kendini kanıtlama çabası, bir "sevabım 2.1 ile çarpılır mı" hesabıdır. Sanki biz bilmiyoruz eğer gönülden niyetliyseniz o KAZA ORUCU tutabileceğinizi. Ha lohusalık mı var, süt vermen bitince tutarsın. Ha bunu ard arda ara vermeden mi yapman gerekiyor, hayır 10'ar günlük dönemlerle tutarsın bilmem ne. Ama noluyor, işine mi gelmiyor, havası mı az oluyor, ay illa herkeslen birlikte mi oruç tutman gerekiyor, "hem hamile hem oruçlu" desinler (hem bu dünyadakiler, hem öteki dünyadakiler), hep böyle bi desinler di mi?

Çok nefretlik bir tablo. Hakikaten akılsız, şuursuz, kafalar binbeşyüz insanlarsınız. 

8 yorum:

deryik dedi ki...

var mı böyle bi şi yahu? gerçek mi yani? 16 saat, şaka değil.

mermaid dedi ki...

insan ölür ciddi söylüyorum. ki su meselesi çok çok çok kritik hamileyken. hadi kazaya üşendin fitresini de verebiliosun vs.

Adsız dedi ki...

sanırım tembel bir insanın uslubunun da bu kadar basit olabileceğine şaşırmamak lazım,bırakın hamileleri hamile olmayanların dahi nasıl bir aşkla,nasıl bir huzurla ve sevinçle oruç tuttuklarından habersiz olup bunu anlayamayanların yorumundan başka bir şey değil.aslında bütün oruçlular için aynı ibareyi kullanacaktın ama son anda vazgeçtin herhalde.sen önce sigarayı içkiyi ellerinden bırakamayan anne adayları için bir şey yazsaydınya madem o kadar merhametlisin.

ikinehir dedi ki...

öncelikle, adsız adsız yazmak sizin gibi "tembel olmayan bir müslüman"a yakışan bir davranış herhalde. tebrik ediyorum.

ikincisi, tembelliğimin ne alakası var anlamadım? baya zorlama olmamış mı? bence olmuş.

üçüncüsü, aşkla sevinçle huzurla bir eylemi yapıyor olmak başka bir canlıya zarar vermeyi haklı çıkarır mı? çıkarmaz. iyi o zaman, sigara içenler de tutku ile aşk ile sigara içiyorlar, hamileyken de içsinler sizin mantığınıza göre? çok doğru düşünmüşsünüz.

dördüncüsü, bir eleştri yapmak için önce başka bir konuya değinmem gerektiğini sanmıyorum. böyle bir koşul, kural mı var? dahası, bu konuda yazdım çünkü hamileyken sigara içmek genelde göklere çıkarılmıyor ama hamileyken oruç tutmak göklere çıkarılıyor işte, sizin yaptığınız gibi.

beşincisi, bu "sen aslında bütün oruçlulara aynı şeyi dicektin", "sen aslında başörtülülerden nefret edersin", "sen aslında müslüman düşmanısın" içerikli tepkiler hakikaten çok yanlış. öyle bir hale geldi ki, ağzımızı açsak "hah işte müslümanlığa duyulan nefret" deniyor. böyle bir saçmalık olabilir mi? öyle bir zırh ediniyorsunuz ki, hiçbir şekilde eleştri mümkün değil. ne ala iş!

altıncısı, saygı. ben siz diyerek konuşuyorum, sizi tanımıyorum, bu yüzden. imanınız bunu gerektiriyor mu bilmiyorum, ancak gerektirmese bile incelik adına, saygı adına siz demenizi rica ederim pek sayın çalışkan müslüman.

yedincisi, bilmediğiniz hikayeler hakkında hükmetmeyin. hiç olmazla müslümanlığınız için yapmayın bunu, başka bir müslümanı itham ediyor olmayasınız sözlerinizle? çok eminsiniz benim müslüman olmadığımdan bakıyorum. günaha giriyorsunuz, söyleyeyim.

huzurla, sevinçle

ikinehir

Adsız dedi ki...

şu gerizekalı diyen gerizekalıya sözüm bende hamilym ve tutup tutmycğm beni,bizi ilgilendrir. seni değil sen önce şu üslubunu düzelt. kim hangi niyetle tutuyor bunuda senin o kuş beynin kavramaz,kavrayamaz..

ikinehir dedi ki...

gerizekali yorumlar yazan gerizekali adsiz, once turkce yazmayi ogren, "tutmycgm" ne,"hamileym" ne, ilkokullu musun? sen o kus beynin ile cocuguna zarar verdigini kavrayamiyorsan senin icin degil ama bebegin icin uzulurum. simdi bas git.

Adsız dedi ki...

wasıfsız ezik!

ikinehir dedi ki...

wasifsiz mi? ahahahaha. ya abisi nedir hamilelik yasi ilkokula falan mi dustu?

bir de birine "vasifsiz" (bunu demeye calistiginizi saniyorum) derken, "adsiz" olarak takilmak ne bicim bir ironidir? aloo, adin bile yok sevgili adsiz, daha ne vasifindan bahsediyorsun.

ahaha ay "wasifsiz" falan yazan insanlar buralara geliyor. allah'im sen koru yarabbim wasifsiz dedi ya ahaha ay durup durup guluyorum :))

 

designer : anniebluesky : www.bloggeruniversity.blogspot.com

graphics : VLADSTUDIO : www.vladstudio.com